lördag 15 oktober 2016

Morning Site at Uluguru mountains.

Lördag 15 oktober.

Tidigt i morse blev vi hämtade av Veronica och chauffören. Dags för Morning Site uppe i bergen. Hade jag vetat hur vägen var dit upp hade jag inte åkt med ;-)
Det var smala slingrande afrikanska vägar med stup rak ner... det var riktigt läskigt... 4-hjulsdrift ett måste annars hade vi aldrig kommit upp.
När väl bilfärden var avklarad gick vi på små smala stigar. Väl framme kan jag säga att det var värt allt slit. Utsikten var fantastisk. Uluguru bergen är som högst 2630 meter högt. Har ingen aning hur högt vi var, men molnen var i alla fall fina :-)







Dessa slingriga, smala och guppiga vägar.













Fanns mycket fint att se längs med stigarna upp till slutmålet.






























Fantastiks fina vyer uppe i bergen.

                                                     

Nu har vi nått målet.

















Dessa små krabbor fanns i "bäcken".





Det händer en del på Morogoro Hotel. Helt plötsligt hade jag ett helt bröllopssällskap utanför mitt rum. Var ju tvungen att önska dem lycka till och ta ett kort :-)

Ska bli spännande att se vad morgondagen kommer att bjuda på.

Natti Natti.

3 kommentarer:

  1. Exakt så tänkte jag också första gången jag var på Morning Sight!
    Nu börjar det ju gå mot slutet av er tid i Tanzania. jag har haft mycket att göra så jag önskar att jag läst mer av allt. Hur har det gått med garn o dyl. Har du träffat Mrs Malubi än.
    Hur går det med kontraktet?
    Be gärna Mr Maro att höra av sig.
    Ha fortsatt härliga dagar.
    Hälsa alla!

    SvaraRadera
  2. Jag har skickat mejl till dig.

    SvaraRadera
  3. Jag har skickat mejl till dig.

    SvaraRadera