söndag 2 oktober 2016

Flygresan del 2

Lördag kväll steg vi på Ethiopian Airlines för deldestination Addis Abeba. Trevlig personal, god mat (fick middag två gånger) och bra utbud på filmer. Sov från och till under natten. Resan var bitvis väldigt turbulent. 6.30 lokal tid landade vi i Addis Abeba. Vi möttes av regn och 15 grader men så friskt och skönt efter många timmar i planet. Tänk att jag redan vid första andetaget kände Afrikas härliga doft. Genast kom minnena tillbaka från resan till Kenya för 4 år sedan. Men NU ska jag uppleva nya äventyr och skaffa mig nya minnen.


Kl 19.30 lyfte vi från Arlanda.


Utsikt från flygplanet 30 min innan vi landar i Addis Abeba.

Väl framme på Addis Abeba International airport hade vi 4 timmar på oss innan flyget till Dar es Salaam avgick. Tröttheten gjorde oss som klubbade sälar. Vi satte oss på London Café and Satellite Restaurant. 


Fruktsallad och te blev det för mig. När vi skulle betala fick vi följande kommentar från servitrisen "Ni betalar och sedan går ni!" Haha här fick vi inte sitta och sova. Jag och Ulrika strosade runt lite i taxfree affärerna innan vi slog oss ner vid gate 11.


Denna skylt hängde i taket och visade vägen till bönerummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar