söndag 2 oktober 2016

Bilfärden mellan Dar es Salaam och Morogoro den 2 oktober.

Den 5 timmar långa bilfärden bjöd på mängder av intryck. Kändes som om hjärnan skulle koka över tillslut. Jag kan inte få nog av alla färger, ljud och dofter. Det är så annorlunda mot hemma i Sverige. Jag blir så förundrad och så lycklig över att jag fått möjlighet att göra denna resa.

Resan mot Morogoro startade med en rundtur i Dar es Salaam. Det var spännande då vi inte kommer att hinna besöka staden på vår resa. Kontrasterna mellan gammalt och nytt är lika förundrande var gång.  Bla tog vi en kort tur nere i fiskehamnen.



Elias, Mario och jag nere vid fiskehamnen i Dar es Salaam.


Det gick även att köpa frukt och grönsaker.


Dessa fantastiska kläder. Jag blir så glad av alla färger.


Gammalt och nytt i en salig blandning.

Vägen mellan Dar es Salaam och Morogoro kantades av många små byar, marknader, små verkstäder, boskap och trafik. Vilken trafik. Detta trots att det var söndag och enligt Elias var det lugnt på vägarna.
Fler kort kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar