fredag 7 oktober 2016

En dag ägnad åt studier.

Fredag 7 oktober

Dagen har ägnats åt studier och skapande av power point inför Mhonda vistelsen. Elias har haft fullt upp med de nya studenterna idag. Vi har blivit väl omhändertagna av två andra lärare, Martin (engelskalärare) och Dennis (lärare när det gäller läroplanen). Skoldagen avslutades med en fotbollsmatch mellan lärare och elever, i 30 graders värme :-)
Mario var med och spelade en stund, jag och Ulrika tittade på och pratade med eleverna i publiken. Eleverna är väldigt pålästa om vad som händer i Europa och vi fick frågor om bla Hur tror ni att Brexit påverkar Sverige? Har ni några nationalparker? Hur fungerar svensk ekonomi? Hur finansieras er sjukvård? Vad tror ni om den globala uppvärmningen? och mängder av andra frågor... Jag och Ulrika som bara skulle titta en stund blev kvar i över en timme.


Och så kommer vi då igen till denna fantastiska mat :-)
Mellan kl 10 och 10.30 är det "tea-time". Låt er nu inte luras av namnet. Visst dricker vi te, jag har dessutom börjat dricka mitt te med socker i :-) Här kommer ett kort på tillbehören...


...till vårt te serverades idag kokt sato (tilapia), kokt magimbi med lime (den rosa sötpotatisen) och nybakade frallor. Mums!



Dessa två notiser hänger på Elias anslagstavla.

Idag blir det ett kort blogginlägg. I morgon väntar nya äventyr och vi blir hämtade kl 06.00 på Morogoro Hotell.

Natti natti.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Åh vad jag gläds med er!
    Bra jobbat Mario! Nästa gång kanske det blir damfotboll.
    Vad bra att ni får träffa många olika lärare och får många nya infallsvinklar.
    Här kommer telnummer till MR Malubi(han som ska hämta grejerna) 255753891744.
    Lalla salama = god natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Nu har jag träffat Mr Malubi och lämnat sakerna. På söndag efter kyrkan blev jag hembjuden till honom och hans fru. Givetvis tackade jag ja :-) Ska bli spännande. Han hälsade så mycket till dig och Ruben.

      Radera